Om HMC
konsulentprofilBestyrelsesarbejdeIdèudviklingLedelsesrådgivningForretningskoncepterOrganistationsudviklingRekruttering - EmnebankStrategisk planlægningLinks




Arbejdsplan for en strategisk planlægningsproces ser typisk således ud:

Status på interessenternes krav og forventninger til virksomheden. Ejernes, kundernes, medarbejdernes, leverandørernes og långivernes interesser behandles.

Status over den branche vi bevæger os i. Markedets størrelse, udvikling og struktur. Tendenserne og konkurrenternes position.

Hvorfor eksisterer virksomheden ? Hvad er dens mission ?

SWOT-analyse.
Vurdering og beskrivelse af virksomhedens stærke sider, svage sider, muligheder og trusler.

Virksomheders kerneområder, hvor skal der især satses?

Der formuleres en række overordnede målsætninger som grundlag for strategier, handlingsplaner og budgetter.

Erfaring er, at hele ledergruppens engagement i strategiprocessen skaber bedre klarhed over både de overordnede linjer i virksomhedens fremtid, og holdninger og politikker i de daglige spørgsmål.